Дитина і комп’ютер

У сучасному світі, оточеному телефонами, планшетами та іншими пристроями, перед батьками виникає запитання: коли можна дозволяти дітям користуватися ними? Адже зараз є комп’ютерні ігри навіть для однорічних малюків. Пропоную дослухатися до порад доктора Комаровського про те, як технічний прогрес може вплинути на розвиток вашої дитини.

Якщо дитина використовує гаджети до того, як починає пізнавати основи устрою життя, швидше за все, це може впливати на психіку, порушувати координацію рухів, призводити до травматизму і т. д. Дитина бачить, як котиться м’яч, а потім падає в річку. У реальному житті дитина засмутиться і, можливо, навіть розплачеться. А коли це сталося на екрані, дитина не розуміє, що м’яч зник назавжди.   
Коли треба бігати, стрибати, внаслідок чого формується рухова система, ростуть легені, серце, а судини адаптуються до фізичної активності, що постійно змінюється, дитина сидить і дивиться на мерехтливий екран. До чого це призведе, не знає ніхто. Ви і ваші діти – заручники грандіозного експерименту.
Як лікар, я категорично проти комп’ютерних ігор до дворічного віку. Є стандартне правило, якого батькам дуже складно дотримуватися: не більше двох годин «екранного» часу на добу.
Світ так запрограмований, що всі діти копіюють поведінку дорослих. І коли дитина з ранку до ночі бачить батьків, що втупились в смартфони чи планшети, вона виросте такою ж. А батьки потім дивуються, чому дитина погано бачить, не їсть, не п’є, тільки грає в комп’ютерні ігри і більше нічого її не цікавить. А де ж вона цього навчилася?
Як і в усьому іншому, почніть з себе. Пам’ятайте, що діти копіюють насамперед вашу поведінку. Перегляньте свої відносини з цифровими пристроями. Як багато часу ви їм приділяєте? Як часто перевіряєте пошту, новини чи оновлення? Чи є у вас дні, вільні від електронних засобів спілкування і розваги?

Намагайтеся робити відкриття разом з дитиною. Будьте посередником в її відносинах з цифровим світом. Спонукайте малюка досліджувати, ставити запитання, будьте готові самі відповідати і ділитися досвідом.

При використанні гаджетів зосередьтеся на утриманні, а не на тривалості застосування. Якість контенту важливіше часу, який дитина проводить перед пристроєм. Нехай в приорітеті будуть освітні ігри та програми, які допомагали б тренувати навички уваги, спілкування, запам’ятовування. Вибирайте ті додатки, які були розроблені спільно з дитячими психологами та педагогами або отримали їх схвалення.

Вибирайте для дитини ігри, пов’язані зі спілкуванням. Замість перегляду відео вибирайте інтерактивні програми, спілкуйтеся віддалено через скайп або інші програми-месенджери.

Правильно використовуйте потенціал соціальних мереж. Присутність в соціальних мережах особливо важлива для підлітка, який тільки вчиться вибудовувати свою власну ідентичність і шукає схвалення інших. Якщо в ці моменти ви будете поруч, це допоможе дитині краще зрозуміти принципи мережевого життя і уникнути помилок.

Завжди створюйте «вільні зони». Виділяйте острівці простору (в спальні, на кухні), які завжди будуть вільні від електронних пристроїв. Дайте дитині зрозуміти, що приносити сюди планшет або смартфон не можна. Подбайте про те, щоб час, виділений для сну і сімейних трапез, був «священним».

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *